CHOREOGRAPHIC PREMIERE
by Antoine Jully

Visual art, ballet and music interact. Albrecht Elsässer has created five stainless steel objects that deal with the development of the human personality. He is particularly interested in processes set in motion by intra- and interindividual interactions that shape a personality. To express this he has found forms of impression, expression and compression, which Antoine Jully takes up in his choreography. Gunnar Brandt-Sigurdsson composed a commissioned work for this purpose, which will present the theme using a wide variety of musical resources.

Performance Dates

Cast

INTERACTION
Choreography, costumes & video: Antoine Jully
Music: Gunnar Brandt-Sigurdsson
Stage: Albrecht Elsässer
Light: Sofie Thyssen

with: Elizabeth Cohen/ Ryan Drobner/ Noah Franck/ Lester René González Álvarez/ Seu Kim/ Fran Kovačić/ Keiko Oishi/ Nicol Omezzolli/ Alexandra Policaro/ Vienna Pokorny/ Amaya Simon/ Teele Ude/ Garance Vignes

Dramaturgy: Telse Hahmann BalletCompagnie Oldenburg

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Press

„…Another element of interaction between dance and sculpture is a sound collage created by Gunnar Brandt-Sigurdsson, which he composed as a commissioned work for this evening and sang, edited and alienated for the most part with his own voice.
With his and conventional musical imagination, he had already impressed with Antoine Jully’s Art of the Fugue and delivers here with a sometimes melodic, sometimes unwieldy music, in which Elsässer’s texts are also interwoven in an alienated way,
an excellent musical template, which Jully skilfully uses.

…Once again, Antoine Jully’s elegant and technically challenging dance style is convincing, with surprising movement elements that complement his dance language and always make it appear new and interesting.
Albrecht Elsässer, doctor and sculptor, sees in the sphere as a perfect, geometric form a symbol for the individual and in the cycle of five of his stainless steel objects, exhibited in their original form in the foyer, a synonym for the development of the human personality.“

„…Als weiteres Element der Interaktion zwischen Tanz und Skulptur gesellt sich eine von Gunnar Brandt-Sigurdsson erstellte Sound Collage, die er als Auftragswerk für diesen Abend komponiert und größtenteils mit eigener Stimme eingesungen, bearbeitet und verfremdet hat.
Mit seiner und konventionellen musikalischen Fantasie hatte er schon bei Antoine Jullys Kunst der Fuge beeindruckt und liefert hier mit einer mal melodischen, mal sperrigen Musik, in der auch die Texte Elsässers verfremdet mit eingeflochten sind,
eine hervorragende musikalische Vorlage, die Jully geschickt zu nutzen weiß.

…Dabei überzeugt einmal mehr und Antoine Jullys eleganter und tanztechnisch herausfordernder Stil, der auch mit überraschenden Bewegungselementen aufwartet, die seine Tanzsprache ergänzen und immer wieder neu und interessant erscheinen lassen.
Albrecht Elsässer, Arzt und Bildhauer, sieht in der Kugel als vollkommene, geometrische Form ein Symbol für das Individuum und in dem Fünferzyklus seiner, im Foyer im Original ausgestellten Edelstahlobjekte, ein Synonym für die Persönlichkeitsentwicklung des Menschen.“

NWZ 08. November 2022
Renate Killmann